سبد خرید 0

اصول تغذیه در ورزش پیلاتس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 16 ارديبهشت 1396 در ساعت 17 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

میزان کالری سوزی در افراد مختلف، متفاوت است و میزان نیاز به انرژی برای انجام فعالیت های روزانه یا حتی ورزش در افراد نیز متفاوت می باشد.همان طور که می دانید پیلاتس ورزشی برای متعادل نمودن بدن و ذهن است که باعث می شود در طولانی مدت ذهن نسبت به نیازهای بدن آگاه شود و بتوانید میان آنها تعادل برقرار کنید.

اصول تغذیه در ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس نیز از دیگر ورزش ها مستثنی نیست و باید در زمان انجام دادن این ورزش نیز از رژیم غذایی خوبی پیروی کنید. بیشتر ورزشکاران در زمان انجام دادن ورزش پیلاتس این سوال را مطرح می کنند که باید چه غذاهای خاصی برای انجام دادن ورزش پیلاتس مصرف کنند؟

باید این را بدانید رژیم غذایی خاصی برای ورزش پیلاتس وجود ندارد و رژیم غذایی کلی برای ورزشکاران مفید است و با رعایت آن می توانید میزان بهره و استفاده ای که از ورزش پیلاتس میبرید را بیشتر کرده و نتایج بهتری دریافت کنید.ورزش پیلاتس رژیم غذایی خاصی ندارد و تمام مطالب که درباره تغذیه مناسب ورزشکاران گفته می شود، کلی می باشد.

در زمان انجام دادن ورزش پیلاتس، مخصوصا زمانی که حرکات شکم و زیر شکم را انجام می دهید به یاد داشته باشید که شکم شما خالی باشد. البته یکی، دو ساعت قبل از انجام ورزش کربوهیدرات، پروتئین بدون چربی بخورید که انرژی لازم برای انجام دادن ورزش را نیز داشته باشید.بعد از پایان تمرینات حواستان به غذاهایی که می خورید باشد تا با خوردن غذاهای مضر تمام زحمتتان را هدر ندهید. به طور مثال خوردن چلوکباب قبل از ورزش بسیار وحشتناک است و در زمان انجام دادن درازنشست و حرکات دیگر حتما دچار دل درد خواهید شد.

کوچک کردن وعده های غذایی هم انرژی لازم بدن را برای ورزش تامین می کند و هم باعث سنگین شدن معده نمی شود. بهترین خوراکی ها قبل از انجام دادن پیلاتس کربوهیدرات ها و پروتئین ها با چربی اندک هستند که به راحتی و بدون عوارض جانبی می توانند انرژی بدن را تامین کنند. متخصصان چند پیشنهاد برای پیش از اتمام ورزش پیلاتس ارائه داده اند که با استفاده از آنها می توانید ورزش موفق تری را پشت سر بگذارید.

*استفاده از میوهای تازه مانند موز
*ماست کم چرب
*مصرف ذرت بدون کره
* مصرف چند تکه نان تست با گوجه یا آووکادو
* چند تکه کرفس یا کره فندوق
*تخم مرغ آبپز
* اسموتی های میوه یا سبزی

بعد از انجام دادن ورزش نیز به خورد و خوراکتان توجه داشته باشید تا با خوردن غذاهای مغذی تر انرژی بدن و عضلات را تامین کنید. اگر هدف شما کم کردن وزن است یا حتی می خواهید وزن بگیرید، رژیم غذایی شما باید تغییر کند و خاص هدفتان باشد.چند پیشنهاد ساده برای بعد از اتمام تمرینات پیلاتس معرفی می کنیم که با کمک و ایده گرفتن از آنها می توانید ورزش موفق تری را پشت سر بگذارید.

*تخم مرغ آبپز با نان تست میل کنید.
* استفاده از ساندویچ گوشت بدون چربی
* مصرف غلات کامل سبوس دار به همراه دانه ها و سبزیجات

جالب است بدانید مصرف کمی کربوهیدرات مانند میوه و آب میوه در حدود 15 دقیقه بعد از ورزش میتواند به ذخیره سازی گلیکوژن در بدن کمک کند.پس به یاد داشته باشید برای داشتن تناسب اندام و لاغری ورزش و فعالیت، باید همیشه در کنار تغذیه مناسب باشد تا با بالا رفتن توانایی بدن بتوانید زودتر به هدف مدنظر خود برسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()