سبد خرید 0

انتخاب سایز مناسب توپ پیلاتس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 6 فروردین 1396 در ساعت 9 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انتخاب سایز مناسب توپ پیلاتس

برای انجام دادن ورزشی مناسب با توپ پیلاتس در ابتدا به انتخاب دقیق اندازه توپ ورزشی نیازمندیم. تمام مربیان و ورزشکاران حرفه ای در ابتدای شروع ورزش به انتخاب اندازه توپ مناسب تاکید دارند تا ورزشکار به راحتی بتواند ورزش مورد نظر خود را برای حفظ سلامتی بدن انجام دهد.برای نشستن بر روی توپ و متوجه شدن اینکه چه سایزی از توپ پیلاتس برای شما مناسب است باید بر روی توپ بنشینید و کف پاها را صاف در حالی که زانوهای شما زاویه ای 90 درجه دارند باید روی زمین قرار دهید.

دقت داشته باشید که لگن، شانه ها در یک راستا باید قرار داشته باشند و توپ پیلاتس در سایزهای مختلف برای افراد متفاوت با قدهای متفاوت ساخته شده اند که قبل از خرید باید به سایز آنها توجه داشته باشید.برای شروع یک برنامه ورزشی خوب انتخاب یک اندازه متناسب توپ بسیار اهمیت دارد.همان طور که می دانید توپ انعطاف پذیر است و باید به وزن فردی که می خواهد از آن استفاده کند نیز توجه داشته باشید.

√ توپ پیلاتس که 45 سانتی متر ارتفاع دارد، برای افرادی که قدشان کمتر از 152 سانتی متر می باشد مناسب است.
√ توپ پیلاتس 55 سانتی متری برای افرادی مناسب می باشد که قدشان 155 تا 167 سانتی متر است.
√ توپ بدنسازی 65 سانتی متر برای کسانی که قدشان 170 الی 185 سانتی متر است، مناسب بوده و توپ بدنسازی 75 سانتی متر برای افرادی بلند تر از 185 سانتی متر مناسب می باشد.

در زمان انتخاب توپ نیز به وزن فرد استفاده کننده نیز توجه داشته باشید و حتما به قرار گرفتن زاویه 90 درجه در پاها و زاویه ای که بین باسن و زانوها شکل می گیرد توجه کنید تا بدن در بهترین حالت خود قرار بگیرد.توجه داشته باشید که میزان فشار هوا در توپ پیلاتس می تواند سطح تمرینات شما را مشخص کند. هر چه میزان فشار هوا در توپ بیشتر باشد ورزشکار سخت تر می تواند ورزش را انجام دهد.

بسیاری از مربیان بدنسازی و متخصصان ارتوپدی به ورزشکاران و بیماران استفاده از توپ پیلاتس را توصیه می کنند و با استفاده از این توپ می توانید شکم و ماهیچه های اصلی بدن را به راحتی تقویت کنید.کسانی که شکم بزرگی دارند برای آب کردن چربی های اضافی می توانند از توپ پیلاتس استفاده کنند. در زمان استفاده از توپ گروه های اصلی عضلات درگیر فعالیت می شوند و این امر به کاهش کمر درد و پیشگیری از دردهای عضلانی بسیار مفید است.

توجه داشته باشید که اگر در استفاده از توپ پیلاتس مبتدی هستید، توپ را کمتر باد کنید و با بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی حجم باد توپ را افزایش دهید.با استفاده از توپ پیلاتس با انجام دادن حرکات و تمرینات مخصوصی می توانید کمر درد و دردهای عضلانی را به راحتی کاهش دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()