سبد خرید 0

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد!

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 16 فروردین 1396 در ساعت 10 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مربیان معمولا ورزشکاران و اعضای باشگاه را به استفاده از نیم توپ دعوت کرده و برای اینکه آنها بتوانند ورزش صحیح و بهتری انجام دهند تمرینات به صورت صحیح به آنها گوشزد خواهد شد.

توپ های بزرگ بدنسازی به دلیل اینکه افراد بر روی آنها تعادل ندارند و تا مدت ها نمی توانند به راحتی بر روی آن تمرینات مورد نظر خود را انجام دهند، از طرفداران کمتری برخوردار هستند تا به تدریج کاربر بتواند تمرینات را با توجه به افزایش قدرت هسته ای بدن به خوبی انجام دهد.

وسیله ای جدید که به کاربران کمک می کند تا بتوانند حرکات ورزشی که با توپ میتوان انجام داد را تا تسلط کامل و بدست آوردن تعادل با این وسیله انجام دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

تمرینات ورزشی با نیم توپ

برای شروع تمرینات با نیم توپ ابتدا بهتر است گنبد را به سمت پایین قرار دهید و بعد شانه ها را به طور مستقیم در یک راستا قرار داده و کف دست ها را روی قسمت صاف نیم توپ قرار دهید.

بدن را کشیده و روی قسمت پنجه پا قرار بگیرید و با سفت کردن عضلات شکم زانو را یکی یکی جمع کرده و به سمت داخل شکم ببرید و این کار را با هر دو پا تکرار کنید.

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد!

در زمان انجام دادن تمرین سعی کنید سر خود را بالا نگه دارید تا به گردن و ستون فقرات شما آسیبی وارد نشود. در همین زمان که نیم توپ به سمت پایین قرار دارد، می توانید حرکت شنا رفتن را با این وسیله به راحتی انجام دهید.

روی پنجه های پاها قرار بگیرید و بدون اینکه زانوهای شما خم شوند دست ها را، خم و صاف کنید. قفسه سینه خود را به سطح صاف نیم توپ نزدیک و سپس با صاف کردن دست ها از سطح نیم توپ دور شوید.

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد!

برای انجام دادن این حرکت بهتر است توپ را به حالت گنبدی شکل خود برگردانید. با همان حالت شنا که بدن شما دارد می توانید یک دست را به عنوان تکیه گاه بر روی نیم توپ قرار داده و دست دیگر را روی زمین قرار دهید و بدن را به سمت بالا و پایین بکشید و به صورت متناوب این حرکت را برای دو دست خود تکرار کنید.

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد!

برای انجام دادن حرکت بعدی لازم نیست فرم بدن را تغییر دهید. زمانی که در حالت شنا قرار دارید هر دو دست را روی نیم توپ قرار دهید، ابتدا کف دست را تکیه گاه خود کنید و بعد از آن مچ تا آرنج را به ترتیب روی نیم توپ قرار دهید.

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد!

روبه روی نیم توپ بایستید و ابتدا پای چپ را روی نیم توپ قرار دهید و پای دیگر را هم کمی عقب تر از بدن و روی پنجه نگه دارید. دست ها را به کمر زده، با پایین آمدن و نزدیک شدن به زمین زانو ها را خم کنید و فقط مراقب باشید تا زانوها به زمین برخورد نکنند و این حرکت را برای پای دیگر نیز انجام دهید.

این حرکت تماما مانند حرکت قبلی است با این تفاوت که شما پشت به نیم توپ باید قرار بگیرید. پاشنه پا را اینبار به جای اینکه روی زمین قرار دهید، روی نیم توپ بگذارید و مانند حرکت قبل، یک پا را جلوتر از پای دیگر گذاشته و به آرامی زانوها را خم و راست کنید.

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد! 

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد!

برای انجام حرکت بعدی نیم توپ را در کنار خود قرار داده و یکی از پاها را روی آن قرار دهید و پای دیگر را روی زمین نگه دارید و با انجام حالت نشستن زانوها را خم و دوباره صاف کنید. جا جابه جا کردن نیم توپ و قرار دادن آن در سمت دیگر بدن می توانید ران و عضلات سمت دیگر بدن را به چالش بکشید.

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد!

همان طور که در حرکات قبلی اشاره شد با نیم توپ میتوان حرکت شنا را به راحتی انجام دهید. با تمام شدن حرکت شنا، نیم توپ را زیر پاها قرار دهید و دست ها که از آرنج خم شده اند، روی زمین بگذارید و شنا رفتن را امتحان کنید. زمانی که پاها از سطح زمین بالاتر باشند و فاصله بگیرند به عضلات شکم فشار بیشتری وارد می شود و میتوان با انجام یک حرکت تمام عضلات پشت و جلوی بدن را تقویت کرد.

برای انجام دادن حرکتی برای پهلوها، کافی است نیم توپ را در کنار خود قرار دهید و آرنج را روی آن بگذارید و پاها را از پهلو روی زمین بگذارید و سعی کنید فاصله بدن تا سطح زمین را حفظ کنید. دست دیگرتان که آزاد است را در قسمت کمر نگه دارید و پایی که با زمین برخورد ندارد را به آرامی بالا بیاورید تا عضلات پهلو به هم نزدیک شوند و سبب آب شدن چربی در این ناحیه شود. این حرکت را برای دیگر پهلوی خود با عوض کردن دست هایتان انجام دهید. 

با کمک نیم توپ می توانید درازنشست راحتی انجام دهید. لبه نیم توپ بنشینید و کف پاها را روی زمین بگذارید و دست ها را پشت سر نگه دارید و با فشار آوردن به عضلات شکم به صورت نیم خیز بلند شوید و این عضلات را تقویت کنید.

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد! 

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد! 

اگر مایل بودید به عضلات مورب شکمی نیز فشار وارد کنید، بهتر است به جای اینکه به صورت مستقیم و به سمت جلو خم شوید، سعی کنید از سمت پهلو این خیز را بردارید و عضلات پهلو را نیز تحت تاثیر قرار دهید.

تمریناتی که میتوان با نیم توپ انجام داد!

زمانی که این حرکات را درست انجام دهید، عضلات پایین شکم را می توانید تقویت کرده و در عین حال فشار زیادی به ستون فقرات وارد نکنید. با کمک این نیم توپ های ورزشی می توانید بیش از 20 حرکت ورزشی را به سادگی انجام دهید و لازم نیست نگران وارد شدن فشار به عضلات باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()