سبد خرید 0

تمرین با توپ پیلاتس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 بهمن 1395 در ساعت 15 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تمرین با توپ پیلاتس

توپ پیلاتس یکی از وسایل جانبی بدنسازی به شمار می آید که توسط آن می توان تمرینات پر بازده ای را انجام داد. حرکاتی که با توپ پیلاتس قابل اجرا می باشند، بسیار متنوع هستند؛ تمرین با این وسیله بسیار مهیج است. ورزش پیلاتس با تمرینات بدنسازی و ایروبیک قابل ترکیب می باشد و انجام آن هزینه چندانی ندارد؛ فقط کافی است یک توپ پیلاتس مناسب تهیه کنید.

اغلب کارشناسان ورزش معتقدند ورزش با توپ پیلاتس یک روش خوب برای سوزاندن چربی های شکم و تقویت عضلات این ناحیه می باشد.کسانی که بر روی توپ پیلاتس حرکات بدنسازی مانند کرانچ انجام می دهند؛ چون توپ یک سطح ناپایدار به وجود می آورد، برای حفظ تعادل خود ناچار هستند ماهیچه های گوناگونی را فعال نگه دارند؛ اما فواید این توپ به همین جا ختم نمی شود؛ به وسیله توپ حرکات مفید و متنوعی را می توان انجام داد که بر روی ناحیه شکم ورزشکار تاثیر گذار است و باعث می شود عضلات شکم درگیر شده و چربی سوزی در این ناحیه رخ بدهد.

چربی های شکمی از مضرترین چربی های بدن هستند؛ بافت چربی در ناحیه شکم و پهلوها باعث رشد هورمون هایی می شود که این هورمون ها موجب افزایش اشتها شده و چاقی بیشتری به همراه می آورند.چاقی شکمی احتمال ابتلا به حمله های قلبی را افزایش می دهد، احتمال رسوب چربی و تصلب شرایین بیشتر شده و شانس ابتلا به دیابت تا چند برابر افزایش پیدا می کند؛ بنابراین کسانی که به چاقی شکمی دچار هستند باید هر چه سریع تر برای رفع آن اقدام کنند.

توپ پیلاتس را حتی می توان به عنوان یک صندلی راحتی استفاده کرد؛ در هنگام نشستن بر روی این توپ نیز بدن برای حفظ تعادل ناچار است تلاش کند؛ عضلات مرکزی به کار گرفته می شوند و ستون فقرات تقویت خواهد شد.با این وسیله ساده می توان در سطوح مختلف تمرین انجام داد. قبل ازشروع تمرینات بدن خود را گرم کنید؛ خوب است پیش از شروع ورزش با توپ پیلاتس 20 دقیقه پیاده روی سریع انجام بدهید و یا بدوید؛ بدین ترتیب بدن گرم شده و آمادگی لازم را به دست می آورد، ضمن این که وارد سیستم هوازی می شوید.

تمرینات هوازی معمولاً در زمان نسبتاً طولانی و با شدت متوسط صورت می گیرند و بهترین روش برای کاهش وزن و رفع چربی های اضافه بدن شناخته شده اند. ترکیب ورزش پیلاتس با تمرینات هوازی روش بسیار مناسبی برای رسیدن به تناسب اندام می باشد؛ با این کار می توانید چربی های اضافه بدن را از بین برده و به جای آن حجم عضلات را افزایش بدهید؛ تناسب اندام حس خوبی به همراه دارد که اعتماد به نفس را بالا می برد.توپ پیلاتس که به نام توپ سوئیسی نیز شهرت دارد؛ گزینه فوق العاده ای برای تناسب اندام است؛ همچنین تمرین با توپ سوئیسی انعطاف پذیری بدن را بالا می برد.

انعطاف پذیری دامنه حرکتی در مفاصل را افزایش می دهد، دمای بدن را بالا می برد، باعث می شود گردش خون در بدن سریع تر اتفاق بیفتد و اکسیژن بیشتری به نقاط مختلف بدن برسد، سبب می شود پیام های بدن با سرعت بیشتری به مغز برسند، تنش عضلات را کاهش می دهد، احتمال آسیب دیدگی را کم می کند، باعث افزایش ضربان قلب شده و کارآیی قلب، رگ های خونی، شش ها و عضلات را بیشتر می کند و.... انعطاف پذیری در ورزش به معنای توانایی حرکت روان یک مفصل یا گروهی از مفاصل در طول دامنه مناسب می باشد.

کسانی که انعطاف پذیری کمی دارند حتی در انجام حرکات معمولی هم دچار مشکل می شوند و خیلی زود در ناحیه مفصل احساس درد می کنند؛ در صورتی که انعطاف پذیری پایین باشد گاهی حرکات شدید باعث آسیب های فیزیکی می شود؛ بنابراین انعطاف پذیری نه تنها در ورزش، بلکه در زندگی روزانه نقش مهمی دارد.

یوگا نیز ورزشی است که تعادل و ثبات بدن را بالا می برد؛ اما این ورزش تحرک کمی دارد؛ ترکیب یوگا با ورزش پیلاتس تمرینات کاملی به وجود می آورد. استفاده از توپ پیلاتس به ورزشکارانی که تمرینات ایروبیک و یوگا انجام می دهند توصیه شده است. توپ پیلاتس در بدنسازی می تواند جای نیمکت بدنسازی را بگیرد و تاثیرات ورزش را تا چند برابر افزایش بدهد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()