سبد خرید 0

مزایای ورزش با توپ های پیلاتس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 10 اسفند 1395 در ساعت 13 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورزش با توپ های ورزشی مانند توپ پیلاتس تعادل و حجم عضلات فرد را بهبود می بخشد؛ این توپ ها سبک و بسیار با دوام هستند؛ هر چه توپ پر بادتر باشد، انجام تمرین بر روی آن عضلات بیشتری را درگیر می کند و فرد بیشتر می تواند بدن خود را به چالش بکشد.برخی از این توپ ها به توپ سوئیسی شهرت دارند که به دلیل با ثبات بودن توسط آن ها می توان تمرینات یوگا انجام داد؛ به طور کلی توپ پیلاتس در ورزش یوگا، ایروبیک و پیلاتس کاربرد دارد.

مزایای ورزش با توپ های پیلاتس

استمرار و تداوم در ورزش اهمیت خاصی دارد؛ با توپ پیلاتس شما می توانید مربی و فیزیوتراپ خود باشید؛ در صورتی که در مفاصل و ستون فقرات خود دچار آسیب دیدگی هستید، برای انجام تمرینات ورزشی با پزشک مشورت کنید.با توپ پیلاتس می توان کشش بسیار مناسبی در عضلات مختلف بدن ایجاد کرد و همچنین تمرینات هوازی موثری انجام داد؛ ورزش با این گونه توپ ها قدرت بدن را افزایش داده و انعطاف پذیری را بیشتر می کنند.

بهبود انعطاف پذیری یکی از مزیت های مهم ورزش با توپ پیلاتس شناخته شده است؛ ورزش با توپ پیلاتس همچنان که تناسب اندام را افزایش می دهد، باعث می شود انعطاف پذیری بدن نیز بیشتر بشود؛ با این توپ می توانید قبل از شروع تمرینات هوازی حرکات کششی انجام داده و بدن خود را گرم کنید؛ انعطاف پذیری عملکرد ماهیچه ها و عضلات را افزایش داده و احتمال آسیب دیدگی ها را کاهش می دهد.

افرادی که بدن منعطف دارند معمولاً چالاک تر هستند و در حین انجام فعالیت های بدنی گوناگون، کمتر دچار آسیب دیدگی می شوند.ورزش با توپ پیلاتس عضلات مرکزی بدن را تا حد قابل توجهی تقویت می کند؛ عضلات مرکزی شامل عضلات شکم و عضلات پایین پشت می شود؛ این عضلات از ستون فقرات محافظت می کنند؛ بنابراین کسانی که عضلات مرکزی تقویت شده ای دارند، کمتر ممکن است دچار کمر درد بشوند.

عضلات مرکزی و سایر عضلات کمر، گروه های عضلانی فعالی هستند که ما در طول روز برای انجام کارهای روزانه آن ها را به کار می گیریم؛ انجام تمرینات مختلف با توپ پیلاتس به این عضلات ثبات و استحکام بیشتری می بخشد؛ در نتیجه هنگام انجام کارهای سنگین کمتر دچار آسیب می شوند.

ماهیچه های شکم به دو دسته تقسیم می شوند؛ عضله راست شکم که در واقع دیواره قدامی خارجی شکم است و عضله عرضی شکم که درونی ترین ماهیچه دیواره پیشین است؛ هر چه این عضلات قوی تر باشند؛ علاوه بر این که بدن خوش فرم تر خواهد شد، شانه، لگن و ستون فقرات ثبات بیشتری پیدا می کنند و وزن بیشتری را می توان بر روی این نواحی حمل کرد؛ در واقع عضلات مرکزی محافظ منطقه پشت کمر هستند و تعادل فرد را افزایش می دهند.

بهبود تعادل نیز از مزایای ورزش با توپ پیلاتس معرفی شده است؛ زمانی که شما فقط بر روی توپ پیلاتس می نشنید، عضلات برای ایجاد ثبات و تعادل درگیر هستند؛ برای حفظ تعادل عضلات شکم و پشتی فعال می شوند؛ در صورتی که تمرینات درست و اصولی را با این توپ آموزش ببینید و انجام بدهید می توانید کارآیی تمرینات را تا چند برابر افزایش بدهید و از به وجود آمدن آسیب های احتمالی در حین ورزش پیشگیری کنید.ترکیب توپ پیلاتس با ورزش هوازی باعث می شود روند تناسب اندام سرعت بیشتری پیدا کند.

کارشناسان ورزش معتقدند تقویت عضلات مرکزی باعث می شود فرد در سنین میان سالی و حتی پیری کمتر دچار مشکلات و عوارض مربوط به افزایش سن بشود.به طور کلی ورزش با این توپ ها چیدمان بدن را بهبود می بخشد، بدن را عضلانی می کند، انعطاف پذیری را بالا می برد، عضلات مرکزی را تقویت می کند، بدن را قدرتمند تر خواهد کرد، انعطاف پذیری را بیشتر می کند، هماهنگی بیشتری به عضلات و مفاصل می بخشد، تناسب اندام را بیشتر کرده و باعث بهبود وضعیت کلی بدن می شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()