سبد خرید 0

پیلاتس و یوگا چه فرقی دارند؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 4 تير 1396 در ساعت 16 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از افراد تا قبل از اینکه ورزش پیلاتس یا یوگا را به صورت جدی پیگیری کنند، گمان می کنند که این ورزش به یکدیگر شباهت دارند، ولی در اصل این دو ورزش با یکدیگر تفاوت زیادی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. یوگا مجموعه کاملی از رعایت تمرینات بدنی، رژیم غذایی، دستورات اخلاقی، تمرینات تنفسی و مراقبت های لازم برای راحت تر کردن گردش انرژی حیاتی بدن است که تمامی آنها با هم موجب فراهم شدن آسایش و آرامش ذهنی و بدنی می شوند.

پیلاتس و یوگا چه فرقی دارند؟

در زمان انجام دادن ورزش پیلاتس تمرکز بیشتر بر روی قدرت بخشیدن به عضلات و تمام بافت های بدن است که این کار با انجام دادن یکسری حرکات و روش های مختلف انجام می شود.همان طور که گفته شد یوگا بر روی تمرینات تنفسی نیز تاکید دارد. در یوگا آموزش داده می شود که دم از بین وارد شده و از بینی هم خارج شود، در صورتی در ورزش پیلاتس مانند دیگر رشته های ورزشی دم از طریق بینی انجام می شود و باز دم از طریق دهان صورت می گیرد.

زمانی که مشغول انجام دادن یوگا هستید باید برای تنفس کل ریه خود را پر از هوا کنید و دم و بازم را انجام دهید. در ورزش پیلاتس لازم نیست کل ریه را پر از هوا کنید و همین که دم از طریق جریان هوا در قسمت فوقانی ریه انجام شود کافی است.با کمک این روش در ورزش پیلاتس اکسیژن با مدیریت بیشتری به تمام عضلات در سراسر بدن خواهد رسید.

کسانی که هر دو کلاس را حتی برای یک بار نیز تجربه کرده باشند، تفاوت آنها را به خوبی درک می کنند و می دانند که حتی این دو ورزش در تعداد و سرعت انجام دادن حرکات نیز با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.یوگا برای انجام حرکات خود نیز برنامه مشخص رفتن به سوی حرکت، ایستایی و بازگشت دارد که تمام حرکات این ورزش بر پایه این سه اصل پایه گذاری شده است.

در زمان انجام دادن ورزش یوگا رها سازی ذهن و تمرکز بسیار اهمیت دارد و معمولا مربیان بر روی تمرکز ذهنی تاکید زیادی دارند.ورزش پیلاتس تاکید زیادی بر روی قواعدی ندارد و بیشتر حرکاتی را در این ورزش انجام می دهید قدرت، تناسب اندام و حتی انعطاف پذیری شما را افزایش دهد. محققان بعد از بررسی های زیاد دریافته اند که با تلفیق ورزش پیلاتس و بسیاری از حرکات فیزیوتراپی و ارتوپدی میتوان باعث بهبود بافت های آسیب دیده شوید.

با کمک ورزش پیلاتس میتوان بسیاری از حرکات روزانه راه رفتن، نشستن، حمل کردن بار و ... را اصلاح کرد و به طرز صحیحی انجام داد تا بدن دچار آسیب و صدمه ای نشود. در زمان اجرای ورزش یوگا وضعیت بدن ثابت خود را حفظ می کنند و بیشتر از نکته دیگری تنفس و حواس جسمی ما افزایش پیدا می کند. در پیلاتس با قدرت بدنی فرد در ارتباط است و استحکام عضلانی و تعادل بدن را افزایش می دهد.

بسیاری از ورزشکاران رشته های دیگر ورزشی مانند؛ ژیمناست ها برای ارتقای تعادل بدن و استقامت خود در کنار ورزش حرفه ای خود ورزش پیلاتس را نیز دنبال می کنند.با کمک ورزش پیلاتس تمام اندام های بدن درگیر انجام دادن ورزش می شوند و می توانید به تناسب اندام برسید و از مرکز قدرت بدن و عضلات را تقویت کنید، ولی در یوگا یا هنرهای رزمی یا حتی رقص بدن تفکیک شده و معمولا بر روی نقاط خاصی فعالیت انجام داده می شود.هر دو رشته یعنی یوگا و پیلاتس مزایای منحصر به فرد زیادی دارند و هیچ کدام از آنها بر دیگری برتری ندارد و حتی بسیاری از مربیان توصیه دارند این دو ورزش را به صورت همزمان انجام دهند.

زیرا یوگا شامل حرکات کششی و انواع انقباضات است که سبب می شود ورزشکار به سطح معینی از انعطاف پذیری و تعادل برسد و پیلاتس نیز ورزشی است که ورزشکار برای شروع تمرینات احتیاج به انعطاف بدن دارد تا بتواند بر روی عضلات بدن تمرینات لازم را انجام دهد. انجام دادن هر ورزشی برای بدن مفید و لازم است و با یوگا می توانید علاوه بر افزایش انعطاف پذیری بدن استرس، سردرد و حتی کمر درد را تا حد بسیار زیادی درمان کنید و بعد از بدست آوردن سلامتی و انعطاف با کمک ورزش پیلاتس می توانید قدرت عضلات مرکزی بدن را نیز افزایش دهید و به تناسب اندام دلخواه دست پیدا کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()