سبد خرید 0

چگونه از یک توپ به عنوان صندلی استفاده کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 22 اسفند 1395 در ساعت 10 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

توپ ورزشی پیلاتس یکی از وسیله های مفید برای ارتقای تعادل و تقویت عضلات مخصوصا در ناحیه پشت کمر و جلو بدن می باشد.عضلات پشت کمر کار مهمی را برعهده دارند و باید از ستون فقرات و گردن حفاظت کنند به همین دلیل تقویت این عضلات بسیار مهم می باشد و باید به آن توجه ای ویژه بشود.توپ پیلاتس در ابتدای ورودش به دنیای ورزش در باشگاهها و زیر نظر مربیان مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه به خانه و حتی محل کار نیز نقل مکان کرده است.

با استفاده از توپ پیلاتس به عنوان صندلی می توانید ماهیچه های اصلی بدن را تقویت کنید و در اصطلاح نشستن فعالی داشته باشید و تمام مدت عضلات را درگیر فعالیت کنید.اگر در زمان استفاده از تکینیک و روش های درستی استفاده نکنید، ممکن است در زمان استفاده از توپ به بدن آسیب وارد کنید؛ در ادامه این مقاله به شما می گوییم چگونه از توپ ورزشی پیلاتس به عنوان یک صندلی با روشی صحیح استفاده کنید.

در ابتدا ارتفاع صندلی که احساس راحتی بر روی آن دارید را اندازه بگیرید و سپس قد و وزن خود را نیز اندازه بگیرید و با توجه به این اطلاعات توپی با قطری بالاتر از صندلی فعلی خود انتخاب کنید.توپی که دارای ارتفاع 45 سانتی متر است، برای افرادی کمتر از 152 سانتی متر قد دارند، توپ هایی با ارتفاع 55 سانتی متر برای افراد دارای 155 تا 167 سانتی متر، توپ هایی که دارای ارتفاع 65 سانتی متر برای افرادی که قد 170تا 185 سانتی متر دارند و توپ با ارتفاع 75 سانتی متر برای افراد که قدی 185 سانتی متری یا بلندتر دارند، مناسب هستند.

در زمان خرید توپ پیلاتس توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب سایز مناسب، توپی را خریداری کنید که از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد و با داشتن لایه محافظی درون خود از پارگی و ترکیدن ناگهانی جلوگیری کند.در خانه یا حتی محل کار اشیاء تیز مانند قیچی، وسایل نوک تیز زیاد وجود دارند که سبب می شوند توپ با سرعت بیشتر پاره شده و از بین برود که با انتخاب توپی مناسب و مقاوم می توانید از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید.

توپ ورزشی پیلاتس را از فروشگاه های ورزشی معتبر تهیه کنید و حتما به انتخاب سایز آن دقت داشته باشید و توپی انتخاب کنید که بتوانید دائما در منزل یا محل کار از آن استفاده کنید.در زمان خرید اگر توپ پیلاتس شما امکان تنظیم باد داشت، حتما پمپ یا تلمبه آن را نیز تهیه کنید تا بتوانید به دلخواه باد توپ را کم یا به حداکثر قطر آن برسانید.

چگونه از یک توپ به عنوان صندلی استفاده کنیم؟

برای نشستن بر روی توپ توجه داشته باشید که پاهای شما باید زاویه ای 90 درجه با زمین داشته باشند و ران ها موازی با زمین باشند.در ابتدای استفاده از توپ از جسم محکم یا دیوار برای حفظ تعادل خود کمک بگیرید و به مرور بدون اینکه به جسمی برای حفظ تعادل نیاز داشته باشید، می توانید به راحتی روی توپ بنشینید و عضلات بدن را ورزش بدهید.

چگونه از یک توپ به عنوان صندلی استفاده کنیم؟

روی توپ می توانید بنشینید و از میزی استفاده کنید که دست های شما با آن دارای زاویه ای 90 درجه باشند و شما با حفظ تعادل بتوانید بر روی توپ بنشینید.زمانی که بر روی توپ نشسته اید و می خواهید با کامپیوتر نیز فعالیت داشته باشید، باید زاویه دست های شما تا میز حتما 90 درجه باشد تا به گردن و ستون فقرات فشاری وارد نشود و حتی توپ به وضعیت تعادل و تقویت کمر کمک کند.

همان طور که می دانید با نشستن بر روی توپ بدن دائما در حال سقوط است و نشستن ناپایداری را تجربه می کند. زمانی که بدن در حال سقوط باشد، ماهیچه های اصلی دائما در حال حرکت هستند و مخصوصا عضلات شکمی فعالیت انجام می دهند و از به وجود آمدن چربی های اضافی نیز جلوگیری می شود.

چگونه از یک توپ به عنوان صندلی استفاده کنیم؟

اغلب پزشکان توصیه کرده اند بیشتر از 30 دقیقه به طور مداوم روی صندلی نباید نشست؛ چون عضلات دچار خستگی و در نهایت گرفتار اسپاسم خواهند شد و ستون فقرات نیز آسیب خواهد دید. حتی نشستن در مدت 20 دقیقه بر روی توپ پیلاتس می تواند بدن را دائما در حال حرکت قرار دهد و گرفتگی های عضلات نیز برای بدن بوجود نیاید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()