سبد خرید 0

چگونه بر روی یک توپ پیلاتس بنشینیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 24 اسفند 1395 در ساعت 15 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که می دانید طولانی نشستن بر روی صندلی ممکن باعث به وجود آمدن کمردرد و سفت شدن عضلات گردن و شانه بشود و برای حل این مشکل باید راه مناسب در نظر گرفته شود.با رواج پیدا کردن توپ پیلاتس در باشگاه ها و خانه ها، افراد دریافته اند که میتوان علاوه بر ورزش کردن و انجام دادن تمرینات مختلف، از این توپ ها به عنوان صندلی نیز استفاده کرد در خانه، در هنگام انجام کار یا حتی تماشای تلویزیون و حتی در اداره به عنوان صندلی اداری نیز میتوان از آن استفاده کرد.

با نشستن بر روی توپ پیلاتس، درد پشت و وضعیت بدنی شما بهبود پیدا می کند؛ همچنین عضلات مرکزی بدن شما نیز به شدت فعالیت خواهند کرد و قوی تر می شوند.قبل از خرید توپ به قد خود توجه داشته باشید تا بتوانید توپی متناسب با قد خود تهیه کنید و با نشستن بر روی آن راحت تر باشید و بتوانید در حین کار نیز از توپ استفاده کنید.

چگونه بر روی یک توپ پیلاتس بنشینیم؟

در مرحله نخست انتخاب توپ مناسب شرط است؛ توپ بدنسازی که دارای ارتفاع 45 سانتی متر است برای افراد که قدشان کمتر از 152 سانتی متر است مناسب بوده، توپ های بدنسازی که 55 سانتی متر ارتفاع دارند، برای افرادی مناسب هستند که قدشان حدود 155 الی 167 سانتی متر بوده، توپ بدنسازی که 65 سانتی متر ارتفاع دارند، برای کسانی که دارای قد 170 الی 185 سانتی متر است و توپ های 75 سانتی متری برای افرادی که قدشان بلند تر از 185 سانتی متر است مناسب می باشند.

به یاد داشته باشید توپ را باید تا حدی باد کنید که بتوانید بر روی توپ به آسانی بنشینید و پاهایتان زاویه 90 درجه داشته باشد. با نشستن بر روی توپ می توانید عضلات شکم صاف و محکم کنید و شانه های خود را با کمک دست ها که در حالت 90 درجه ای بر روی میز قرار داده اید، صاف نگه دارید. برای اینکه بدن شما در موقعیت بهتری قرار بگیرد، باید دست های شما روی میز به حالت استراحت قرار داشته باشند و اگر این موقعیت برای شما به وجود نیامد، بهتر است ارتفاع میز کار را تغییر دهید و تا دست ها و بازوها شما در موقعیت خوبی قرار بگیرند و دچار درد نشوند.

با تغییر موقعیت پاها با نزدیک تر کردن یا دور کردن آنها می توانید تعادل خود را تا حدودی بدست آورید و ماهیچه های مرکزی بدن را به جنبش وادار کنید.اگر در زمان نشستن بر روی توپ می خواهید از کامپیوتر استفاده کنید، بهتر است برای جلوگیری از گردن درد و فشار بر روی شانه ها، مانیتور را با سطح چشم های خود تنظیم نمایید تا به مشکلات عضلانی جدی برخورد نکنید.

توجه داشته باشید در زمان نشستن بر روی توپ پیلاتس، شما در حال نشستن بر روی جسمی متحرک هستید و باید پاهای خود را بر روی زمین محکم نگه دارید تا سرنگون نشوید.در زمان نشستن بر روی توپ هر چند دقیقه یکبار بایستید و راه بروید تا ماهیچه ها شما خشک نشوند و بتوانید ماهیچه های بدن را به فعالیت وادار کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()