سبد خرید 0

خار پاشنه و پیلاتس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 29 فروردین 1396 در ساعت 13 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حتما نام بیماری خار پاشنه را شنیده اید یا خود یا اطرافیانتان این بیماری را تجربه کرده اید.این بیماری دردناک است که پاشنه پا را احاطه می کند.خار پاشنه بیماری بسیار شایعی می باشد و از هر 10 نفر حداقل یک نفر را درگیر خود کرده است. این بیماری به دلایل مختلفی به وجود می آید که در این مقاله قصد داریم برای شما آنها را بررسی کنیم و به راه حل هایی که میتواند به رفع خارپاشنه کمک کند اشاره خواهیم کرد.

خار پاشنه و پیلاتس

درد مزمن پاشنه پا به افراد اجازه فعالیت های روزمره زندگی یا حتی ورزش کردن نمی دهد و آنها را به شدت دچار مشکل می کند.خارپاشنه برجستگی استخوانی تیز و کوچکی است که باعث درد شدید در زیر پاشنه پا می شود. زمانی که پا را زمین می گذارید، پاشنه و انگشتان پا روی زمین قرار می گیرند و قوس پا به سمت بالا کشیده می شود.

این قوس را بافت نواری شکلی تشکیل داده است که به نوک انگشتان پا و پاشنه متصل است و با راه رفتن یا حتی ضرب دیدن، شکل نامناسب پا، راه رفتن زیاد، بالا رفتن سن و وجود وزن زیاد به زمین نزدیک و کشیده شده و در قسمت پاشنه پا التهاب و تورم ایجاد می شود. اگر به این التهاب یا در اصطلاح پزشکی فاشیا رسیدگی نشود، در محل اتصال فاشیا و زیر پاشنه فرآیند استخوان سازی انجام شده و برجستگی تیز و دردناکی در زیر پاشنه حس می شود که در اصلاح خار پاشنه نامیده می شود.

دلایل زیادی برای به وجود آمدن این بیماری وجود دارد، از جمله؛ چاقی، راه رفتن زیاد، شکل نامناسب قوزک پا، رسوب کلسیمی اضافه در بدن، بالا رفتن سن، دویدن یا راه رفتن بر روی زمین سخت و سفت بودن عضلات پا و نداشتن انعطاف پذیری در هنگام راه رفتن.برای درمان این بیماری بهتر است پابرهنه راه نروید و از وارد شدن نیروی زیاد به رباط پا به نام پلانتار جلوگیری کنید.

اگر بتوانید در طی روز، چندین بار کمپرس آب یخ به مدت بیست دقیقه در محل خارپاشنه بگذارید از التهاب پاشنا کم می کند. برای انجام این کار حوله ای را روی پای خود بگذارید و سپس یخ را روی پاشنه خود قرار دهید.از داروهای ضد التهابی نیز می توانید استفاده کنید تا درد را کمتر کنند و فعالیت را از شما نگیرند، ولی بهتر است با کمک ورزش و انجام حرکات اصلاحی این بیماری را کنترل و حتی درمان کنید.

پیلاتس رشته ورزشی بسیار خوبی است که در درمان خارپاشنه می تواند به شما کمک کند. با انجام دادن ورزش پیلاتس به مفاصل ضربه و شوکی وارد نمی شود و حتی قدرت عضلات و انعطاف پذیری آنها افزایش پیدا می کند. پیلاتس حرکات ورزشی مخصوص پا با نام های point و flex دارد که با انجام این حرکات به راحتی می توانید عضلات دوقلوی پشت ساق پا و تاندون های پا را درگیر ورزش کرده و آنها را تقویت کنید.

تحقیقات نشان داده است افرادی که دچار انقباض عضلات ساق پا هستند، اغلب به بیماری خارپاشنه مبتلا می شوند و با انجام دادن ورزش و حرکت های مخصوص پا می توانند از به وجود آمدن این التهاب تا حد زیادی جلوگیری کنند.سعی کنید تمام حرکات پا در ورزش پیلاتس را فقط به صورت فلکس انجام دهید و ایستادن طولانی مدت نداشته باشید و در صورت احساس درد در زمان انجام دادن ورزش از صندلی کمک بگیرید و ورزش خود را ادامه دهید.

سعی کنید برای انجام دادن ورزش یا حتی پیاده روی های خود از کفش ها ی نرم و استاندارد تایید شده مانند کفش های پرفکت استپس استفاده کنید که دارای انواع متنوع و بسیار راحتی هستند و برای اطمینان بیشتر داخل کفش ها نیز پدهای سیلکونی که می توانید از داروخانه ها تهیه کنید، قرار دهید و پیاده روی بدون دردی را تجربه کنید.انجام دادن حرکات پیلاتس به صورت مداوم در کنار تغذیه مناسب و دوری کردن از اضافه وزن ریسک مبتلا شدن به خارپاشنه را از بین می برد و کمتر به بیماری های جسمی گرفتار خواهید شد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()