سبد خرید 0

پیلاتس شما را خوشحال می کند!

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 24 بهمن 1395 در ساعت 14 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پیلاتس شما را خوشحال می کند!

ورزش پیلاتس در سال 1920 توسط یک مربی ورزشی ابداع شد؛ هدف این مربی این بود که سربازان جنگ را که آسیب دیده بودند، توانبخشی کند؛ بعدها پیلاتس به عنوان تمرینات ورزشی- درمانی در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفت؛ به طوری که در بسیاری از باشگاه های ورزشی کلاس های پیلاتس برگزار می شود.

پیلاتس ورزشی است که انعطاف پذیری را افزایش می دهد و از بعضی جهات به یوگا شباهت دارد؛ این ورزش در مقایسه با یوگا از تحرک بیشتری برخودار است؛ برخی از حرکات پیلاتس به ایروبیک نزدیک هستند؛ بنابراین پیلاتس ورزشی است بین یوگا و ایروبیک که با این دو ورزش قابل ترکیب می باشد.

ورزش با توپ پیلاتس قدرت ذهن را بالا می برد، افکار و احساسات منفی را از بدن خارج کرده و تحرک خوبی دارد. این تمرین انعطاف پذیری قسمت های مختلف بدن را افزایش می دهد؛ چون در حین تمرین بیشتر قسمت های بدن کشیده می شود؛ در صورتی که ورزش با توپ پیلاتس را به صورت روزمره و مداوم ادامه بدهید وضعیت قلبی- عروقی شما تقویت خواهد شد و عملکرد بدن به طور کلی افزایش می یابد؛ ضمن این که ورزش پیلاتس سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

تمرین با توپ پیلاتس باعث می شود خون با سرعت بیشتری در بدن جریان پیدا کند؛ در نتیجه اکسیژن زیادتری به بافت ها می رسد و منجر به افزایش سوخت و ساز می شود؛ زمانی که سوخت و ساز بهبود پیدا می کند فرد انرژی بیشتری به دست می آورد؛ بنابراین احساس نشاط به وجود خواهد آمد.

ورزش با توپ پیلاتس حالت های غلط بدن را اصلاح کرده و باعث می شود فرد درست بنشنید و درست بایستد؛ به همین علت در بدن توازن ایجاد می شود. پیلاتس هوشیاری ذهن را افزایش داده و عملکرد مغز را بهبود می بخشد؛ به همین سبب بهترین راه برای پیشگیری از پیری زودرس می باشد.حتی افراد مسن و کسانی که عمل جراحی را پشت سر گذاشته اند برای سرعت بخشیدن به نقاهت و بازیابی توانایی های از دست رفته می توانند با توپ پیلاتس تمرینات موثری انجام بدهند.

به طور کلی هدف اصلی ورزش با توپ پیلاتس افزایش استقامت بدن و توانایی عضلات گوناگون می باشد؛ در کنار این فوید انعطاف پذیری بیشتر و تقارن نیز ایجاد می شود؛ زیرا توپ پیلاتس یک سطح ناپایدار ایجاد می کند که وقتی بدن را بر روی آن قرار می دهید، عضلات گوناگونی برای حفظ تعادل و باقی ماندن بر روی توپ به کار گرفته می شوند، در این حالت انقباضات عمیق عضلانی اتفاق می افتد و عضلات مرکزی برای حفظ تعادل درگیر می شوند.

هرگاه در زمان ورزش با توپ پیلاتس از وزنه استفاده کنید، تعادل و تقارن افزاش پیدا می کند و قدرت بدنی به طور چشمگیری بالا می رود؛ در این ورزش نیم تنه بیش از قسمت های دیگر بدن درگیر است و فشار متمرکزی به عضلات شکم وارد می شود.دامنه حرکات نیز بر روی این توپ وسعت مناسبی دارد؛ بنابراین حرکات قدرتی در بلندترین دامنه ها صورت می پذیرند که منجر به افزایش انعطاف پذیری می شود.

انعطاف پذیری کارآیی بدن را بالا می برد، فرد را چالاک می کند و باعث می شود کمتر آسیب ببیند؛ در صورتی که ضمن انجام این ورزش کالری کمتری به بدن برسانید بی تردید لاغر خواهید شد؛ ترکیب ورزش پیلاتس با ورزش های هوازی مانند دویدن، پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری و ... تاثیرات باور نکردنی دارد.

یک فرد معمولی که 70 کیلوگرم وزن دارد با انجام 1 ساعت تمرین بر روی این توپ می تواند حدود 500 کالری بسوزاند، بنابراین می بینید این تمرینات تا چه میزان می تواند برای لاغری و تناسب اندام موثر باشد؛ البته میزان کالری سوزی در افراد مختلف متفاوت است و به سطح تمرین بستگی دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()